poniedziałek, 11 lutego 2013

Szwecja Ystad w oczekiwaniu na prom UNITY LINE

Szwecja - Ystad 
Wiecie ... jestem bardzo szczęśliwy, że mam taką pracę i wykonuję taki zawód :-)
Codziennie inne miejsce, nie raz i inny kraj.
Coś się dzieje i wciąż mam szansę zwiedzać nowe miejsca i poznawać piękno Naszej Planety .  


Tym razem jestem w Ystad. Mam 3 godziny  wolnego czasu na zwiedzanie okolicy przed wjazdem na powrotny  prom Unity Line do Świnoujścia.   
Udaję się w stronę Stortorget czyli centralnego  miejsca Ystad , gdzie odbywają się miejskie i świąteczne imprezy a także targi.



Czy wiecie, że ... ?
Molo w Ystad zostało wybudowane dzięki sponsorom, którzy wykupują tak zwane cegiełki, no może lepiej powiedzieć deski :-)   na których widnieje nazwa  sponsora i rok dodania. 


... jak tak patrzę na te nasze Morze Bałtyckie po szwedzkiej stronie, to w tym okresie bardziej pasowałaby nazwa Morze Błotniste albo Morze Brunatne ;) 
Jest tu tyle morskiej roślinności  jak glony czy morszczyn, że nawet fale nie mogą swobodnie się wznosić.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz